Informace od zdravotní sestry

HLAVNÍ STRÁNKA

  

NEMOC DNA

  

HEMOROIDY

  

ODVODNĚNÍ ORGANISMU

  

LÁZNĚ

  
Téma

ŠPATNÝ SPÁNEK U DOSPĚLÝCH

Obsah

Spánek a stres

Roli hraje také stres. Z lékařských statistik vyplývá, že 10 % až 15 % lidí má spánek narušený pravidelně. V dnešní době mají nejčastěji potíže se spánkem lidé, kteří jsou skutečně vystaveni psychickému napětí a hlavně dlouhodobému a nepřetržitému stresu. Frekvence nespavosti skutečně stoupá a těch 15% oficiálních je skutečně špička ledovce.
Špatný spánek může ukazovat i na závažné poruchy nebo na jiné zdravotní problémy. Ne vždy je nutné vyhledat odborníka. Někdy pomůže pár jednoduchých pravidel, jindy praktický lékař.

Zdroj: Poruchy spánku

Diskuze

V diskuzi ZAPAŘENINY V TŘÍSLECH U DOSPĚLÝCH se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Lucie.

Koukněte sem - www.zitenax.cz/namah… Dočtete se vše co potřebujete.

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Darina.

Děkuji, co mě hodně zaujalo, že tento přípravek můžu aplikovat preventivně před vznikem problému. Objednala jsem si ho v Benu lékárně. Těším se, že pomůže.

Zdroj: diskuze Zapařeniny v tříslech u dospělých

Zdravý spánek

Zdravý spánek je takový spánek, kdy si na něj v průběhu dne vůbec nevzpomeneme, nepřemýšlíme nad tím, jak spíme. Když tělo spí, sníží se krevní tlak, dýchání se zpomaluje, mozek ale intenzivně pracuje. Spánek aktivuje paměť. V noci se uloží to, co člověk během dne zažil nebo se naučil. Ukazuje se, že je poměrně důležitý zejména pro naší emoční paměť. Takže vliv je potom na duševní zdraví. Spánek má nepochybně funkce i u imunitního systému. Spánek se v průběhu noci mění. Střídají se dvě základní fáze spánku: non-REMREM.

Zdroj: Poruchy spánku

Diskuze

V diskuzi ZDRAVÝ SPÁNEK se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Idiana.

To souhlasím, přírodní léčba je v tomhle směru asi nejlepší...
Líbí se mi, že tady narovinu zmiňujete psychoterapii, protože většina čechů, když řeknete něco ve stylu, že by mohl špatný spánek souviset s jejich psychikou, tak začnou panikařit a kníkat, že teda rozhodně nejsou blázni, a že tak teda ne, a znáte to, spousta výmluv a všechno, jen aby nepřevzali zodpovědnost za to, co dělají se svojí hlavou a jakýma myšlenkama se mučí...
Mně hodně k dobrému spánku pomohla taky matrace... konkrétně jsme kupovali s manželem u královksého spaní - www.kralovske-spani.cz a musím říct, že doposud jsme spokojeni, a to už ji máme několik let. Nevím, nakolik je to psychický efekt, s tou matrací, a nakolik opravdu funguje, ale vskutku se mi spí lépe.

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a bude moci vložit svůj komentář.

Zdroj: diskuze Zdravý spánek

Tipy na kvalitní spánek

  • pravidelný spánek
  • nikdy nechodit spát přes den
  • větrání pokoje
  • klid a tma v pokoji
  • sex
  • příjemné prostředí
  • kvalitní postel a matrace
  • pravidelný pohyb
  • vyvážená strava
  • pitný režim
  • žádný alkohol
  • umění relaxace
  • nemyslet při usínání na problémy či plány
  • žádná noční práce
  • pozor na některé léky

Zdroj: Bylinky na spaní

Diskuze

V diskuzi ZAPAŘENINY V TŘÍSLECH U DOSPĚLÝCH se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Darina.

Určitě ho vyzkouším, líbí se mi možnost ho aplikovat preventivně, aby se případnému problému s pokožkou zabránilo.

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Lucie.

Koukněte sem - www.zitenax.cz/namah… Dočtete se vše co potřebujete.

Zdroj: diskuze Zapařeniny v tříslech u dospělých

Laryngitida u dospělých

U starších dětí a dospělých bývá onemocnění vzhledem k prostornějším dýchacím cestám vzácnější. Nejlepší prevencí laryngitidy u dospělých je otužování a dodržování zásad zdravého životního stylu. Pravidelná pohybová aktivita, zdravá výživa a dostatek spánku napomáhají udržení organismu v dobré fyzické kondici. Navíc je v době nejvyššího výskytu laryngitidy (na podzim a v zimě) vhodné zvýšit konzumaci ovoce bohatého na vitamíny.

Zdroj: Zkušenosti s laryngitidou

Poradna

V naší poradně s názvem SPÁNEK A PSYCHOTERAPIE se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Hubert Dušek.

Dobrý den,
Prosim poraďte mi odborníka na spánek a s nim spojenou psychoterapii.

Děkuju

Hubert Dušek

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Cempírek.

S poruchami spánku vám pomohou v Nemocnici Na Homolce, kde je skvěle vybavená spánková laboratoř a mnoho různých odborníků na následnou péči. Kontaktujte pana doktora Procházku a dohodněte si s ním konzultaci.
Kontakt:
Neurologické oddělení – Centrum pro poruchy spánku
Nemocnice Na Homolce
Roentgenova 2
150 30 Praha 5

MUDr. Tomáš Procházka
tomas.prochazka@homolka.cz
tel.: +420 257 272 674

Zdroj: diskuze Spánek a psychoterapie

Spánková hygiena

Pokud jsou problémy se spánkem, doporučujeme jako první dodržovat pravidla spánkové hygieny, což znamená například dodržovat pravidelné doby uléhání a pravidelné doby vstávání včetně víkendů. Jednorázově může pomoci i prášek na spaní. Záleží na tom, co se děje. Pokud je to nespavost z toho, že se mi něco stalo, vyhodili mě z práce, někdo mi zemřel v rodině, tak je vhodný nějaký lék, který odstraní úzkost a navodí spánek. Ale tyto léky jsou na omezenou dobu, měsíc, šest týdnů, a pokud se léky vysadí a spánek se neupraví, tak to znamená, že je tam nějaké jiné narušení spánku.

Zdroj: Poruchy spánku

Diskuze

V diskuzi LÉČBA SPALNIČEK U DOSPĚLÝCH se k tomuto tématu vyjádřil uživatel KoczkaMatěj.

Jsem dospělý a mám asi spalničky,podle všech příznaků.Je dobrý tekutý pudr? děkuji

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a bude moci vložit svůj komentář.

Zdroj: diskuze Léčba spalniček u dospělých

Léky na bázi melatoninu

Patří mezi novinku současné medicíny, které navíc podporují fyziologický spánek. Samotný melatonin je pro kvalitu spánku velmi důležitý. Melatonin je látka zcela vlastní lidskému tělu, plní funkci významného antioxidantu a rovněž se podílí na řízení hormonálních dějů (hlavně u žen). Melatonin se tvoří v části mozku nazývané epifýza – šišinka. S věkem však produkce melatoninu klesá, i to je jedním z důvodů, proč nespavostí trpí častěji starší lidé. Léky na bázi melatoninu pomáhají navodit přirozený rytmus spánku a bdění a nezpůsobují závislost, denní ospalost ani poruchy paměti.

Zdroj: Podpořte svůj spánek

Diskuze

V diskuzi BŘIŠNÍ KÝLA U DOSPĚLÝCH se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Dufkova vera.

Proč lékař po zjištění kýly nepošle pacienta na operaci,jen se zeptá -"tak co ta vaše kýla?

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Jiří.

Dobrý den,mám operovanou kylu před 12 roky a nyní jsem zjistil že jí mám opět zvětšenou . Je nutná opět operace ? Je to kýla pupeční .Děkuji předem za odpověď!!!

Zdroj: diskuze Břišní kýla u dospělých

Inkubační doba

Inkubační doba je 10 dní. Nemocný je ještě infekční do pěti dnů od vymizení vyrážky.

Zdroj: Spalničky u dospělých

Poradna

V naší poradně s názvem STILNOX se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Šárka.

V poslední době nemohu usnout.proto si beru půlku stilnoxu tak zhruba co druhy den.je mi 73let.myslite že i ta půlka stilnoxu zanechá násLedky?

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Cempírek.

Stilnox je skvělý lék, který dokáže navodit spánek. Jeho nevýhodou je, že postupem času přestane používaná dávka stačit a pro dosažení stejného výsledku je nutné její zvýšení. Stilnox také neléčí příčinu nespavosti, ale jen ji obejde a navodí spánek. Po vysazení je nespavost zpět. Pro vyřešení příčiny nespavosti zkuste konzultovat svůj stav s psychologem, který vám může dát účinnější léky na uklidnění s uspávacím účinkem.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Stilnox

Spánkové fáze REM a non-REM

S non-REM fází postupně přichází hluboký spánek, při REM fázi tělo vypne všechny svaly, ale mozek je naprosto bdělý. Právě tehdy se lidem zdají sny. Je to zdánlivě paradoxní, proč na jedné straně má člověk skoro bdělý záznam EEG, a na druhé straně má vypnuté svaly. To má svou logiku, protože kdyby jednal podle snů, tak by si mohl ublížit, kdyby vstal, spadl z postele, skočil do imaginární vody a podobně.
Fáze spánku si mezi sebou konkurují. V první části noci má převahu hluboký spánek. K ránu naopak ustupuje a přibývá REM spánku. Organismus se tak připravuje na ranní vstávání. Frekvence střídání spánkových fází má vliv i na to, jak dlouho by měl člověk spát.

Zdroj: Poruchy spánku

Diskuze

V diskuzi TRAZODON se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Jan.

tritico je super společně s meditaci psychologii není lepší řeší deprese uzkost spánek sex super a dávkovaní se da přesně nastavit dle pacienta

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a bude moci vložit svůj komentář.

Zdroj: diskuze Trazodon

Psychoterapie

Je považována za úspěšnou léčebnou metodu, která však vyžaduje několikatýdenní trénink pod dohledem odborníka. Navíc se neobejde bez přímé účasti pacienta a jeho opravdového zájmu něco zlepšit. Její součástí bývá učení a přizpůsobení se zásadám zdravé spánkové hygieny, srovnání biorytmů a dodržování pravidel zdravého spánku.

Zdroj: Podpořte svůj spánek

Diskuze

V diskuzi ZAPAŘENINY V TŘÍSLECH U DOSPĚLÝCH se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Jarka.

Mě na tyto problémy pomohla mastička neophytiol. Je dobrá, pomáhá a cena je skvělá.

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel AnnaKruzikova.

Dobrý večer měla bych prosbičku mám syna a ten trpí na zapareniny v trislech co by jste my na to poradily děkuji za brzkou odpověď hezký večer

Zdroj: diskuze Zapařeniny v tříslech u dospělých

Fotografie a obrázky

Zde můžete vidět, jak vypadají potničky u dětí i dospělých.

Zdroj: Potničky

Diskuze

V diskuzi ZAPAŘENINY V TŘÍSLECH U DOSPĚLÝCH se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Leona.

Jezdíme s manželem hodně na výlety na kolech. Tento problém dobře známe. V lékárně nám doporučili Zitenax Active.

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Darina.

Určitě ho vyzkouším, líbí se mi možnost ho aplikovat preventivně, aby se případnému problému s pokožkou zabránilo.

Zdroj: diskuze Zapařeniny v tříslech u dospělých

Spánek a tma

Nejčastěji si lidé stěžují na nespavost, když je měsíc v úplňku. Podle odborníků je na vině právě světlo. Jeho přítomnost ovlivňuje hormony v těle. Měsíc může nějakým způsobem narušit spánkový rytmus. Ale běžný organismus je nastaven na to, že mu to nevadí nijak zásadně. Spíše tam vadí, když dochází k pravidelnému osvětlování v noci. Takže horší je rozhodně, když necháme celou noc svítit televizní obrazovku nebo když dětem necháme rozsvícenou lampičku, aby se nebály v noci, tak to je rozhodně špatně. Světla, třeba i lampy z ulice, můžou rozhodit spánkové fáze a člověk se pořádně nevyspí. Navíc může přílišné osvětlení způsobit deprese a podle výzkumů izraelských lékařů dokonce znamená i vyšší riziko rakoviny. Spánek při světle také podporuje depresívní stavym protože při něm dochází ke ěpatné funkci hormonu serotonin.

Zdroj: Poruchy spánku

Opruzeniny v těhotenství

Mezi faktory, které vznik vlhkých míst podporují, patří i těhotenství. Nezřídka se objevují například opruzeniny pod prsy. Nejčastější léčbou je aplikace krému s oxidem zinečnatým.

Zdroj: Mast na opruzeniny u dospělých

Potničky u dospělých – obrázky

Abyste mohli lépe posoudit, zda se u vás vyskytují právě potničky, zde je několik příkladů, jak vlastně vypadají.

Zdroj: Potničky na zádech

Přírodní léčba nespavosti

Mezi osvědčené byliny patří hlavně chmel, meduňka, levandule, heřmánek, kozlík, tymián a další. Při krátkodobých potížích, je možné vyzkoušet uklidňující čajové směsi, doplňky stravy na bázi extraktů z bylin, například Hypnox, aromaterapii či relaxační koupele. Tyto „metody“ pomáhají odstraňovat potíže se spánkem bezpečnou a tradiční cestou. Nejsou používány přímo k léčení, ale v počátečných stadiích je možné využít jejich účinku. Jsou neškodné a je možné je užívat i dlouhodobě bez rizika návyku.

Zdroj: Podpořte svůj spánek

Babské rady na spaní

  • Uložte se ke spánku mezi 21.–22. hodinou, to bývá spánek nejzdravější.
  • Vyvětrejte místnost, ve které spíte, dbejte na čistotu a střední vlhkost.
  • Zkuste, zda nejste citliví na magnetické silové pole, hlava by měla směřovat k severu a nohy k jihu.
  • Ke spánku se ukládejte čistí a uvolnění. Koupel s přídavkem určitých olejů či bylin může být uklidňující.
  • Prádlo, ve kterém spíte, by mělo být pohodlné, bavlněné nebo hedvábné, určené pouze pro spánek. Je vhodné ho často prát, větrat a vystavovat slunci.
  • Oblečte si na noc mimo jiné i teplé froté ponožky s volným okrajem (gumičkou).
  • Zařaďte před ulehnutí na lůžko rituál k lepšímu navození spánku – počítání oveček, říkání abecedy, chvilkovou četbu knihy a jiné.
  • Dejte si před spaním hrnek ohřátého mléka oslazeného medem. Nebo kakao.
  • Ležíte-li v posteli a snažíte-li se usnout déle než 30 minut, vstaňte a běžte třeba žehlit nebo dělat něco, co vás jinak nebaví. Po nějakém čase se dostaví ospalost.

Zdroj: Léčba nespavosti

Potničky u dospělých

Drobné začervenalé pupínky o velikosti 1–3 mm se objevují nejčastěji tam, kde je teplé a vlhké prostředí, u dospělých i na zádech a v kožních řasách. Citlivá místa je proto nutné nechávat co možná nejvíce na vzduchu, aby kůže dobře dýchala.

Příčiny

Potničky se nejčastěji objevují:

  • při horečce;
  • po nošení nevhodného oblečení;
  • po pobytu v horkém prostředí;
  • po delší cestě autem v letních měsících;
  • v noci;
  • při zvýšené námaze.

Zda se jedná o potničky, poznáte velmi brzy, neboť se vyskytují jen krátkodobě, po vhodném ošetření mizí zhruba během 2 dnů. Máte-li pochybnosti o příčině vyrážky, navštivte lékaře, aby vyloučil jakékoliv infekční onemocnění, popřípadě ekzém.

Zdroj: Potničky na zádech

Autoři obsahu

Bc. Jakub Vinš

Mgr. Světluše Vinšová

Mgr. Jana Fábryová


ČeskéNemoci

O nás

Kontakt

Ochrana osobních údajů a cookies

 SiteMAP